fbpx
kedd, június 25Kedvcsináló ötletek

Tenerife kirándulások túrák

Tenerife kirándulások túrák jó kiegészítői a klasszikus strandolós-nyaralós időtöltésnek. Egy tenerifei nyaralás vagy épp telelés nem kell, hogy csak a strandolásról szóljon. Tenerife rengeteg lehetőséget rejteget kirándulásra, túrázásra, extrém sportok kipróbálására. Még egy rövidebb tenerifei utazás alatt is érdemes ellátogatni legalább az Anaga hegységbe, mely zöld felüdülés lesz az egyébként jellemzően inkább kopár szigeten.

Mikor tavaly január 2-án megérkeztünk Tenerifére, a sziget déli részét kezdtük el felfedezni, hisz ott van melegebb, főként télen. Mivel hosszabb ott tartózkodást terveztünk, nem siettünk felfedezni az északi területeket, a déli strandokon töltöttük fel „napelemeinket” az európai tél után.

Kirándulások túrák Tenerife déli rész
Tenerife Kirándulások túrák a sziget déli részén – egy kis ízelítő

Aztán március közepén 2 hónapra karanténba zárták az egész szigetet, és vele minket is…, és még egy csomó mindent nem is láttunk Teneriféből! Kíváncsi vagy milyen a Karantén Lakóautóban? Itt olvashatsz róla >>

Érthető módon alig vártuk, hogy újra szabadabban lehessen mozogni a szigeten. Rögtön megtámadtuk a sziget északi felét, ahol ugyebár addig még nem jártunk, mondván, hogy „ej, ráérünk arra még…”, hisz itt leszünk a szigeten egy darabig…

Bebarangoltuk La Laguna belvárosi utcáit, rendszeres látogatói lettünk a főváros, Santa Cruz piacának, többször „elátkoztuk” Icod extrán meredek útjait, utcáit. Nem maradhatott ki Garachico sem természetes medencéivel, és finom fagylaltjával, ahol szintén rendszeres látogatók lettünk. Többször végigsétáltuk Puerto de La Cruz óvárosát, és tengerparti sétányát, és nem maradt ki sem üdítő parkjaival, és a pazar óceáni kilátással.

Kirándulások túrák Tenerife északi részén
Tenerife Kirándulások túrák a sziget északi részén

Miután tavaly nyáron bepótoltuk az elmaradt kirándulásokat, és többször megkerültük a szigetet mindenféle irányból, úgy tűnt, hogy kifogytunk a tenerifei látnivalókból… és ekkor lépett be életünkbe a túrázás!
Én Gyöngyösön, a Mátra lábánál születtem, és töltöttem a gyerekkorom, így az erdőjárás, kirándulás nem állt messze tőlem. Péter viszont Nyíregyházán töltötte zsenge éveit, ami inkább hasonlít egy pingpong asztalra, ezért neki nagyobb kihívás volt a tenerifei hegyek, völgyek, erdők meghódítása.

Tavaly ősszel kezdtünk túrázni a szigeten, mert akkor ez volt szinte az egyetlen lehetőség, ahol (fél)legálisan maszk nélkül lehettünk a szabadban. Alig 2-3 hónapja engedtek ki bennünket a szigorú COVID karanténból, és alig vártuk, hogy egy kicsit fellélegezhessünk.

Túrák kirándulások Tenerife szigetén
Tenerife kirándulások túrák – a szigeten nem csak strandolni és bulizni lehet, de érdemes túrázni és kirándulni is a szigeten

Ami Tenerife szigetét illeti, nagyon változatos tájak fogadják a látogatókat. Néha a Holdon, aztán a Marson érzed magad, vagy épp egy Vulkánt hódítasz meg. Fürödhetsz rejtett strandokon, szinte megközelíthetetlen természetes medencékben. Szörfözhetsz vad partokon, ahol már az odajutás is kész kaland, de az Anaga babérerdeiben megtalálod azt az igazi összeborulós-fás feelinget is, amit a magyarországi kirándulásokon megszoktál.

Itt találod Tenerife azon részeinek listáját, amiket nekünk volt szerencsénk bejárni. A linkekre kattintva részletesebb leírást is találsz, ami segít Neked Tenerifét egy kicsit jobban felfedezni, mint az az „átlagos” turistának megadatik. Aki egy-két hétnél több időre érkezik Tenerife szigetére, mindenképp érdemes felfedeznie Tenerife rejtettebb kincseit is.

A lenti listában vannak olyan túrák is, amit szakavatott túravezetővel érdemes felfedezni. ebben segítségedre lehet Dely Péter / Vulcan Walkers „felkent” túravezető, akinek ezúton is köszönjük a rengeteg kalandot, és izomlázat. Csodás helyeken jártunk a vezetésével, jó szívvel ajánljuk minden Tenerifére látogatónak a laza kirándulástól, a „lóg a nyelvem” túrákon át egészen az extrém ereszkedős, szikláról ugrálós élményig kifogyhatatlan a tárháza.

Tenerife - túrázd be az egész szigetet
Tenerifét alakja alapján gyakran hasonlítják egy kacsához

…és akkor jöjjön a sziget azon részeinek listája linkekkel együtt, amiket nekünk volt szerencsénk bejárni. A linkekre kattintva részletesebb leírást, és kedvcsináló fotókat is találsz, hogy egy kicsit jobban megismerd Tenerifét , mint az idelátogató turisták többsége.

Tenerife kirándulások túrák:

CHARCOS – Természetes medencék

TENERIFE KIRÁNDULÁSOK TÚRÁK – ÉSZAK

TENERIFE KIRÁNDULÁSOK TÚRÁK – DÉL

TENERIFE ÉS A 7 VILÁGÍTÓTORONY (7 FAROS DE TENERIFE)