Kezdőlap Eddigi utunk Franciaország Újra úton - viszlát Franciaország, !Hola Spanyolország

Újra úton – viszlát Franciaország, !Hola Spanyolország

Minden karácsonyt megelőz egy kis tervezgetés: milyen legyen az ünnepi dekoráció a lakókocsiban, mi legyen a karácsonyi menü, mivel lepjük meg egymást a szeretet ünnepén… A 2019-es év vége azonban kicsit másképp telt. Most is volt tervezgetés, de nem annyira az ünnepé, mint inkább továbbutazásunké. Elhatároztuk ugyanis, hogy idén az lesz a karácsonyi ajándék, hogy sok év után elhagyjuk Franciaországot, és spanyol földre költözünk át. De nem ám csak a francia-spanyol határ másik oldalára! Azt terveztük, hogy átszeljük egész Spanyolországot, és meg sem állunk Teneriféig! Izgis év vége, gondolhatod…

Az egyik legfontosabb lépése tervünk megvalósításának a Joreg névre hallgató lakóautónk felkészítése a nagy útra. A hosszabb állás után megérdemelte az alapos gondoskodást. A szerelésben nagy segítségünkre volt Tamás barátunk, akinek mindig hálásak leszünk. Tudtuk, ha ő készíti fel lakóautónkat az útra, akkor bátran nekivághatunk.

ujra uton joreg felkeszites az utra 1
Lakóautónk, Joreg felkészítése az útra – Tamás a gép alatt

ujra uton joreg szereles 1
Van feladat bőven – el kél minden segítő kéz!

Aztán jött a következő nagy falat: megszabadulni a felhalmozott súlytól, felesleges dolgoktól. Óriási nagy szanálásba kezdtünk. Persze aminek csak lehetett, találtunk új gazdát, vagy az arra kijelölt gyűjtőbe tettünk a zero waste (nulla pazarlás) elv alapján, és voltak olyan dolgok is, amiket Dénes barátunk fuvarozott haza Magyarországra.

A lakóautó pöccre indul, úgy ketyeg, mint egy svájci óra, és jelentősen megkönnyebbült. Újabb feladat előtt álltunk: felapplikálni a motort a motortartóra, és úgy rögzíteni, hogy eszébe se jusson akár 1 centit is elmozdulni.

robogo rogzites lakoautora
Indulás előtt alaposan rögzíteni kell mindent! – Rozi, a robogónk kötözött sonkának álcázva

Elérkezett december 24. reggele. Nem bevásárolni rohanunk, nem kezdünk elvadul főzni, és fát díszíteni, hogy mindennel időben elkészüljünk Szentestére, hanem nekivágunk a nagy útnak.
Érzékeny búcsút veszünk a szomszéd lakóautóstól, és Franciaországtól is. Sokat köszönhetünk ennek az országnak, hisz itt fogant meg bennünk a lakóautózás gondolata, és itt tanultuk meg ÉLNI AZ ÉLETET!

Indulasra keszen irany spanyolorszag
Indulásra készen! – Viszlát Franciaország – irány Spanyolország

…és elindultunk! Az első néhány kilométer kalandosra sikerült. Gyakran megálltunk, és javítottunk a súlyelosztáson, de mire az autópályához értünk, megvolt az optimális kombináció. Még 1-2 óra, és már át is léptük a francia-spanyol határt!

ujra uton jola espana
Újra úton – viszlát Franciaország, !Hola Spanyolország

szent este valencia 1 megallo
1. megálló: Valencia – Megtett táv = 587km

Valencia, Spanyolország. Itt ért bennünket a Szenteste. Az ünnepi menü pedig karácsonyi fetuccini. Tésztaétel még sosem esett ilyen jól!

Nem időzünk sokáig, másnap reggel indulunk tovább Almeria felé.

almeria 2 megallo
2. megálló: Almeria – Megtett táv = 529km

Almeria-ban is csak egy éjszakát töltünk. Karácsony másnapján érkezünk meg a Gibraltártól gyalog 10 percre található La Linea de la Concepcion-ba, ahol első hosszabb megállónkat tervezzük.

3 megallo la linea gibraltar
3. megálló: La Linea/Gibraltár – Megtett táv = 341km

lakoautoval gibraltar tengerpart
Szerényen megbújunk a Gibraltári szikla tövében a tengerparton 🙂

Ez a hely Gibraltári szikla mellett arról nevezetes, hogy itt laknak Péter nyíregyházi barátai, akik már évek óta invitálnak minket magukhoz. Hát most megérkeztünk!

la linea baratokkal
A viszontlátás öröme: megünnepeltük megérkezésünket!

A hosszú autókázás után jön pár nap pihenő: egy kis kirándulás, sok barátozás, városnézés La Lineában, és természetesen bejárjuk Gibraltárt. Gyere velünk! >>

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Érdekes olvasmányok

Húsvéti ételek a nagyvilágban

Nagy léptekkel közeledik a keresztény vallás legszentebb ünnepe a húsvét. Vajon mit esznek a világ más országaiban ebben az időszakban? Az új élet szimbóluma, a tojás szinte...

Húsvéti szokások a világban

Húsvét ünnepén egyes országokban furcsa hagyományokat tartanak. Az egyik legfurcsább húsvéti szokás a világ számára, a hazánkban is hagyományos locsolás, amit a világon kizárólag rajtunk kívül...

Tenerife kirándulás – Los Gigantes és Masca

Eljött a kirándulások ideje! A megérkezésünket követő pár napban többször besétáltuk Tenerife déli részének legszebb strandjait és partszakaszait. Most motorra fel, hogy újabb területeket...

Tenerife látnivalók – Tenerife déli partszakaszai és legszebb strandjai

Az örök tavasz szigete csábítóan sokarcú nyaralóhely, bár nevezhető telelő helynek is, hiszen nagyon sokan - köztük mi is - a hideg évszakok elől...
video

Ufónak nézték őket: motorral indulnak Mongóliába Győrújbarátról – videó

Payer Gábor és Koteczki Ervin nem mindennapi kaland kezdetéig számolja vissza a perceket: két keréken indulnak Mongóliába. A túra szombaton, a győrújbaráti motorostalálkozóról startol. Egy...