Kezdőlap Eddigi utunk Déf-Afrika Franciaországba jön

Déf-Afrika Franciaországba jön

Dél-Afrika FranciaországIdén az év első felét Dél-Afrikában töltöttük. Számos tapasztalatra, élményre és barátra tettünk szert az afrikai nap alatt. Dél-Afrika gyönyörű ország, ha egyszer beveszi magát a bőröd alá, nehezen szabadulsz tőle. A jelenlegi biztonsági helyzet miatt azonban nem könnyen élhető hely, főként nők és gyerekek számára. Ezért sokan fontolgatják az áttelepülést…

Pár napja érkeztünk vissza Nizzából. Innen indultunk 3 évvel ezelőtt lakóautós körutunkra, és azóta még egyszer sem mentünk vissza, bár eddigi utunk során még mindig azt a környéket találtuk a legklasszabbnak. Vegyes érzelmekkel készülődtünk az útra. Nem tudtuk, most is olyan fantasztikusnak találjuk-e majd a Côte d’Azure-t (ejtsd: kot dazür – Azúrpart), mint mikor ott éltünk.

A visszaút apropója az volt, hogy egy dél-afrikai barátunk jött át országnézőbe, mert szeretne családostul átköltözni Európába. Jenő barátunk Erdélyből származik, már 24 éve él Dél-Afrikában. A felesége kínai, és van egy tündéri 8 éves kislányuk.

Dél-Afrika Franciaország - Jenő és a család
Jenő, Emily (a nej) és Vivien (a kislányuk) – ezen a képen még dél-afrikai megismerkedésünk idején a vidámparkban

…és hogy miért akarnak költözni? Itt a történet dióhéjban, kizárólag erős idegzetűeknek!

Tavaly fényes nappal fegyveresek hijack-elték Jenő feleségének az autóját az iskola előtt, aki alig tudta kimenekíteni a kocsiból a kislányukat. Dél-Afrikában ugyanis az a “módi”, hogy gyerekkel együtt lopják az autót, akit aztán eladnak szervkereskedőknek vagy a witch doctor-nak… Na, azóta a feleségnek érthető módon nincs tovább maradása Dél-Afrikában, bármennyire is csodás egy ország! Emily Angliát nézte ki maguknak úgy, hogy még soha életében nem tette be a lábát oda.., de Jenőnek nem annyira tetszett az ötlet.

És ekkor jöttünk mi be a képbe. Sikerült meggyőzni Emily-t, hogy Európa nem csupán Angliából áll, vannak ott más, kellemesebb éghajlatú és életszemléletű országok is 🙂 Még akkor felajánlottuk, hogy ha még szeptemberben átjönnek, akkor mi vállaljuk, hogy visszamegyünk Nizzába és környékére (kb. 600km jelenlegi állomáshelyünktől), és mindent/mindenkit megmutatunk.

Dél-Afrika Franciaország - utazás Nizzába
Perpignan – Nizza: a francia-spanyol határról át a francia-olasz határra

…és elkezdődött az utazás megszervezése! Kezdésnek szereztünk jó áron repjegyet Jenőnek. Aztán meg kellett szervezni a mi átutazásunkat, a nizzai szállást és autóbérlést, valamint biztonságos helyet lakóautónknak és robogónknak.

Dél-Afrika Franciaország - indul a nizzai túra
Gépparkunk barátok házának pálmafás kertjében kapott helyet, mi meg hajnalban várjuk a buszt, ami Nizzába visz 🙂

A röpke 10 órás buszút során újra bejártuk a francia tengerpart nagyobb városait. Így jártunk Monpellier-ben, Nîmes-ben, Avignon-ban, Aix-en-Provence-ban, Marseille-ben és Toulon-ban , míg végül megérkeztünk Nizzába.

Dél-Afrika Franciaország - utazás Nizzába
Egy utazás képei: Perpignan – Nizza

Átvettük a bérelt autót a buszállomáson, és már indultunk is felfedezni a régi kedvenc helyeinket 🙂

Dél-Afrika Franciaország - kirándulás a Cote d'Azure-ön
Kedvenc kávézó, legszebb panoráma, marina, legjobb tengerpart, piac és régi barátok – újratöltve!

Másnap megjött Jenő is, és ezzel kezdetét vette számára a francia kalandtúra. Őt sem kíméltük, alig szállt le a repülőről, máris vittük kirándulni!

Dél-Afrika Franciaorszg - a megérkezés
Jenő megérkezett, és rögtön kapott egy kis kóstolót a Cote d’Azur-ből

A hétvégén is faltuk a kilométereket: Nizza, Eze, Monaco és Olaszország kerültek terítékre. Naná hogy nem hagytuk ki a kedvenc pizzériánkat sem Ventimiglia-ban (ejtsd: ventimij)!

kirándulás Monaco Olaszország
Jó társaságban gyorsan telik a hétvége – szállásadó barátunkkal, Mónikával Olaszországban és Monaco-ban

Nem csupa kirándulással, és mókázással teltek Jenő franciaországi napjai. Sok-sok kérdéssel érkezett, amire igyekeztünk rendre megfelelni. Bemutattuk Jenőt a Côte d’Azur-i francia-magyar szövetség elnökének, szereztünk kapcsolatot munkához, iskolához, orvoshoz, ügyvédhez, lakásbérléshez és megismertettük helyi magyarokkal is.

Ismerősök és barátok
Régi barátság – új ismeretségek. Az egyik csapattal hajnali 2 órakor főztünk paprikás krumplit bográcsban a cannes-i tengerparton

A sok kirándulás, és utánajárás mellett természetesen jókat ettünk, és remek volt a társaság is.

Dél-Afrika Franciaország és Magyarország egy asztalnál, egy asztalon
Dél-Afrika Franciaország és Magyarország finomságai az asztalon, hogy még jobb hangulatban teljenek a gyakran éjszakába nyúló beszélgetések

Aztán Jenő hazautazott tele tapasztalatokkal (és minimum plusz 2-3 kiló pocakkal, hiába, a magyar konyha, az magyar konyha…), mi pedig visszabuszoztunk a francia-spanyol határra 🙂 Mi megtettünk minden tőlünk telhetőt, most már Jenőnél a labda!

Nizza - Nice, Cote d'Azur
Nizza, Cote d’Azur – a világ egyik legszebb helye

Nagyon szerettük ezt az aktív és energiával feltöltős hetet Nizzában és környékén. Jó volt feleleveníteni a dél-afrikai emlékeket Jenővel, és visszamenni azokra a helyekre, amik 4 évig tartó nizzai életünk mindennapjait jelentették. Még most is ez a világ egyik legszebb helye!

Értékeld a bejegyzést
[Összesen: 0 Átlag: 0]

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét

Érdekes olvasmányok

20 lélegzetelállító kerékpáros útvonal a világ körül

A kerékpározás népszerűsége az elmúlt pár évben újjáéledt akár mint közlekedési mód, akár mint szabadidős sport. A kerékpárosok azonban gyakran azt mondják, hogy unatkoznak az...

Európa legjobb bringás túraútvonalai

Vannak olyan vidékek, amiket kétségkívül bringával a legjobb bejárni. Itt jönnek Európa kifejezetten élvezhető és edzettségi szinttől függetlenül is bármikor teljesíthető bringás túraútvonalai. Utazz...

10 olcsó street food a nagy világból

Olcsó, hiteles és biztos befutó az Instán - szeretjük a street food-ot, ahogy te is. A street food nem csak nagyszerű módja annak, hogy...

A világ kedvenc ételei 12 ország konyhájából

Előfordult már veled, hogy külföldre utaztál, de nem tudtad, hogy mit érdemes enni az adott országban? Mutatunk néhány jellegzetes ételt, amik nem csak különlegesek,...

10+1 legjobb vízicsúszda a világban

Vízicsúszda - csak egy pár másodperces élmény. De az milyen pár másodperc már, te jó ég! Van extrém magas, szupergyors, villogó, duplahurkos, ugratós és...